ناگفته نماند که صدها مورد از کلمات کلیدی Long-tail در هر کسب و کاری وجود دارد. برآوردها نشان میدهد که حدود 70٪ از کل ترافیک سایت ها از کلمات کلیدی Long-tail است. کلمات کلیدی Long-tail معمولا دشواری کمتر و نرخ تبدیل بالاتری دارند. علت این موضوع هم اینست که عبارت جستجو شده خاص تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر در طول زمانی که از سایت استفاده می کند به مشتری تبدیل شود. آنها از کلمات کلیدی به گونه ای در محتوا استفاده می کردند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب داده و بدین ترتین رتبه های بالا را از آن خود کنند.
نظر در “راهنمای صفر تا صد سئو برای مبتدیان”
هنگامی که کاربر بعد از سرچ یک کلمه کلیدی و ورود به یک سایت، به صفحه SERP بازمیگردد و صفحات دیگر را بررسی می کند. اصطلاح گوگل پنالتی یا منوال اکشن به فرایندی گفته می شود که با تشخیص گوگل، وبسایتی که یک یا چند خط قرمز گوگل را رد کرده است جریمه می شود. جریمه گوگل پنالتی منجر به حذف یا کاهش رتبه یک صفحه یا کل وبسایت از رتبه بندی گوگل می شود. پنالتی شدن گاها در ابزار سرچ کنسول قسمت Manual Action اطلاع رسانی می شود و در اکثر مواقع این فرایند بدون اطلاع صورت می گیرد. راهکاری است که از طریق سرچ کنسول گوگل، از این موتور جستجو درخواست کنید تا لینک های اعلامی را که معمولا اسپم هستند و ناخواسته ساخته شده اند، در نظر نگیرد.
سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
همچنین از کلمات کلیدی LSI برای بهبود رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو سخن میگوییم. محتوا به عنوان روح وبسایت، نقش بسیار مهمی در جذب کاربران و مخاطبین دارد. محتوای جذاب، ارزشمند و با کیفیت، کاربران را مجذوب میکند و موتورهای جستجو نیز به آن توجه میکنند و صفحات را بر اساس کیفیت و ارزش محتوا رتبهبندی میکنند. عبارت سئو (Search engine optimization) SEO و به معنای بهینهسازی صفحات سایت بهینهسازی صفحات برای موتورهای جستجو میباشد.
استفاده از سایت مپ برای کراول کردن صفحات جدید سایت
هرگز برای رشد سایت خود از سئو کلاه سیاه یا خلافکارانه استفاده نکنید. شاید با استفاده از این روش به سرعت سایت شما رشد کند اما در آینده از نظر گوگل متخلف شناخته میشوید. در این حالت گوگل تا مدتهای بسیار طولانی و یا حتی برای همیشه به شما اجازه حضور در صفحات اول را نمیدهد.
امروزه نتایج جستجو (با نام صحیح SERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به بخش هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با توجه به چیزی که کاربران به دنبال آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند. ریدایرکت 301 به معنای انتقال دائمی محتوای یک URL به URL دیگر است. با ایجاد ریدایرکت مطمئن خواهید شد که کاربران شما با کلیک بر روی لینک های قدیمی سایت در هر کجای وب به صفحات جدید منتقل می شوند.
این بخش های مختلف با هدف ساده سازی سایت به منظور قابل فهم شدن آن برای موتورهای جستوجو استفاده میشود. اگر شما برای افزایش ترافیک سایت، در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید گام مثبتی در راستای بهینه سازی سئو خارجی انجام دادهاید. در یک تعریف کلی مجموعه اقداماتی که در راستای بهینه سازی سایت در خارج از فضای آن انجام میشود سئو خارجی نام دارد. تلاش برای دریافت بک لینکهای قوی، پاسخگویی به کامنت مخاطبان، ایمیل مارکتینگ و همچنین ایجاد کمپینهای سئو از جمله مواردی است که در سئو خارجی بررسی میشود. ساختار URL وبسایت از نظر ردیابی و بخشبندی دادهها و قابلیت اشتراکگذاری ساده مطالب توسط کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی، ساختار URL وبسایت باید طوری طراحی شود که بخشبندی دادهها را بر اساس ساختاری منطقی انجام دهد.
- این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند.
- اولین اقدام برای شناسایی نوع محتوای مناسب برای کسب و کار این است که مخاطبان علاقهمند به اشتراکگذاری یا لینک دادن به محتوای خود را شناسایی کنید.
- بطور کلی و ساده، بخش اصلی سرعت یک وبسایت بخصوص در زمانی که کاربران زیادی روی سایت هستند، به هاست و سرور برمیگردد.
- برای به دست آوردن رتبههای خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید.